DEEL 1: ALGEMENE HUURVOORWAARDEN VAN DE INRICHTING
Voor de Gîte « Aux Fleurs des Champs »
ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN
De reservering is overeengekomen met de verhuurder SRL ARDAC
- Woonplaats (van de verhuurder) : Burnontige, 3 in 4190 FERRIERES
- Telefoon: +32 487125511
- E-mailadres: artusdelphine@cybernet.be
- Bankrekening (van de verhuurder): IBAN BE57 3400 3939 1435 (BIC: BBRUBEBB)
- BTW-nummer (indien van toepassing) : BE0476.497.355
Het etablissement bestaat uit 1 accommodatie met een respectievelijke capaciteit van 32 personen, genaamd "Aux Fleurs des Champs" gelegen aan de rue du Burnontige 32 in 4190 Ferrières - Capaciteit van 32 personen.
De huurder is verplicht om de maximale capaciteit vermeld in het huurcontract te respecteren. Elke inbreuk op deze clausule kan leiden tot de onmiddellijke beëindiging van dit contract, ten nadele van de huurder, waarbij het huurbedrag eigendom blijft van de verhuurder.
De huurder moet op de aangegeven dag en tijd aankomen. In geval van verlate of vertraagde aankomst moet de huurder de verhuurder verwittigen.
Voor de Gîte "Aux Quatre Saisons
ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN
De reservering is overeengekomen met de verhuurder ARTUS José
- Woonplaats (van de verhuurder) : Mon Lecomte 5 te 4190 FERRIERES
- Telefoon: +32 487125511
- E-mailadres: artusdelphine@cybernet.be
- Bankrekening (van de verhuurder): IBAN BE 64 3400 3940 2852 (BIC: BBRUBEBB)
Het etablissement bestaat uit 1 accommodatie met een respectievelijke capaciteit van 32 personen, genaamd "Aux Quatre Saisons" gelegen te Mon Lecomte 6 in 4190 Ferrières - Capaciteit van 32 personen.
De huurder is verplicht om de maximale capaciteit vermeld in de huurovereenkomst te respecteren. Elke inbreuk op deze clausule kan leiden tot de onmiddellijke beëindiging van dit contract, ten nadele van de huurder, waarbij het huurbedrag eigendom blijft van de verhuurder.
De huurder moet op de aangegeven dag en tijd aankomen. In geval van verlate of vertraagde aankomst moet de huurder de verhuurder verwittigen.
ARTIKEL 2: VOORWAARDEN VAN HET CONTRACT
De huur is effectief na betaling van een voorschot van 25% van de prijs van het verblijf:
Elke reservering die binnen 15 dagen voor de aankomstdatum wordt gemaakt, wordt als te laat beschouwd. In dit geval wordt het saldo van het verblijf op de bankrekening van de verhuurder gestort bij ontvangst van de elektronische reserveringsbevestiging (voucher), dus voor aanvang van het verblijf.
Tenzij anders vermeld in de geboekte aanbieding, is de prijs van het verblijf niet inclusief:
De huur is effectief na betaling van een voorschot van 25% van de prijs van het verblijf:
- ofwel via het beveiligde betalingssysteem (Stripe) wanneer u online reserveert ;
- of op de bankrekening van de verhuurder na ontvangst van de elektronische reserveringsbevestiging (voucher).
Elke reservering die binnen 15 dagen voor de aankomstdatum wordt gemaakt, wordt als te laat beschouwd. In dit geval wordt het saldo van het verblijf op de bankrekening van de verhuurder gestort bij ontvangst van de elektronische reserveringsbevestiging (voucher), dus voor aanvang van het verblijf.
Tenzij anders vermeld in de geboekte aanbieding, is de prijs van het verblijf niet inclusief:
- Borg: €800`
- Nutsvoorzieningen :
- Elektriciteit overdag 0,85€/kWh
- Elektriciteit 's nachts 0,75€/kWh
- Water 6€/M3
- Verwarming 1,37/L
- Gas 4€/nacht
- Toeristenbelasting 1,50/pers/nacht
- Huisdieren: 5€/dier/nacht
- Huur lakens: 12 €/persoon
- Badlinnen: 3,50/set
- Overige: eventuele toeslag wegens het niet naleven van de huisregels.
De waarborgsom van 800 € moet ten laatste 10 dagen voor uw verblijf betaald worden door overschrijving op de bankrekening van de verhuurder (afhankelijk van de gîte waar u verblijft - Aux Fleurs des Champs of Aux Quatre Saisons).
De verhuurder behoudt zich het recht voor om de toegang tot het etablissement te weigeren als de borg niet is betaald.
De borgsom wordt binnen 10 dagen na vertrek terugbetaald als er geen schade is aan de accommodatie, bijgebouwen of omgeving.
In geval van een geschil kan de verhuurder op eigen verantwoordelijkheid de waarborgsom inhouden tot de verantwoordelijkheden duidelijk zijn vastgesteld.Als blijkt dat de huurder niet de gevorderde bedragen verschuldigd is en de waarborgsom geheel of gedeeltelijk moet worden terugbetaald, is de verhuurder een wettelijke rente verschuldigd over het bedrag dat uiteindelijk wordt terugbetaald.
ARTIKEL 3: HOOFDELIJKE AANSPRAKELIJKHEID
In geval van meerdere huurders is degene die de reservering heeft gedaan aansprakelijk voor de schulden en vorderingen van alle huurders.
ARTIKEL 4: LAATTIJDIGE BETALING
Als de verhuurder de betalingen niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de verhuur per aangetekende brief of e-mail annuleren binnen 10 dagen na de datum die is vastgesteld voor de betaling.
Deze clausule is niet van toepassing op laattijdige boekingen.
Elk bedrag dat de huurder verschuldigd is en dat 10 dagen na de vervaldatum nog niet betaald is, brengt van rechtswege en zonder ingebrekestelling rente op ten bate van de verhuurder tegen de wettelijke rentevoet per maand vanaf de vervaldatum, waarbij de rente voor elke begonnen maand verschuldigd is voor de hele maand.
ARTIKEL 5: ANNULERINGEN - VERVROEGD VERTREK - NO-SHOWS
a) Annulering door de huurder
Elke annulering moet per aangetekende brief of e-mail aan de verhuurder worden gemeld.
De annuleringsvoorwaarden vermeld op de elektronische bestelbon (voucher) zijn van toepassing.
In geval van overmacht (of daad van God) voor een van de partijen:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld naar een latere datum die tussen de partijen wordt overeengekomen (tegoedbon voor een bedrag gelijk aan dat van de reservering dat wordt afgetrokken van een toekomstig verblijf).
Als er binnen 18 maanden geen overeenkomst is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig terugbetaald aan de huurder.
2. Het contract wordt geannuleerd in onderling overleg tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden terugbetaald aan de huurder.
b) Annulering door de verhuurder
Elke annulering moet per aangetekende brief of e-mail aan de huurder worden meegedeeld.
De annuleringsvoorwaarden vermeld op de elektronische bestelbon (voucher) zijn van toepassing.
In geval van overmacht (of fait du prince) voor een van beide partijen:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld naar een latere datum die tussen de partijen wordt overeengekomen (tegoedbon voor een bedrag gelijk aan dat van de reservering dat op een toekomstig verblijf in mindering wordt gebracht).
Als er binnen 18 maanden geen overeenkomst is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig terugbetaald aan de huurder.
2. Het contract wordt geannuleerd bij overeenkomst tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden terugbetaald aan de huurder.
Als de verhuurder de betalingen niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de verhuur per aangetekende brief of e-mail annuleren binnen 10 dagen na de datum die is vastgesteld voor de betaling.
Deze clausule is niet van toepassing op laattijdige boekingen.
Elk bedrag dat de huurder verschuldigd is en dat 10 dagen na de vervaldatum nog niet betaald is, brengt van rechtswege en zonder ingebrekestelling rente op ten bate van de verhuurder tegen de wettelijke rentevoet per maand vanaf de vervaldatum, waarbij de rente voor elke begonnen maand verschuldigd is voor de hele maand.
ARTIKEL 5: ANNULERINGEN - VERVROEGD VERTREK - NO-SHOWS
a) Annulering door de huurder
Elke annulering moet per aangetekende brief of e-mail aan de verhuurder worden gemeld.
De annuleringsvoorwaarden vermeld op de elektronische bestelbon (voucher) zijn van toepassing.
In geval van overmacht (of daad van God) voor een van de partijen:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld naar een latere datum die tussen de partijen wordt overeengekomen (tegoedbon voor een bedrag gelijk aan dat van de reservering dat wordt afgetrokken van een toekomstig verblijf).
Als er binnen 18 maanden geen overeenkomst is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig terugbetaald aan de huurder.
2. Het contract wordt geannuleerd in onderling overleg tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden terugbetaald aan de huurder.
b) Annulering door de verhuurder
Elke annulering moet per aangetekende brief of e-mail aan de huurder worden meegedeeld.
De annuleringsvoorwaarden vermeld op de elektronische bestelbon (voucher) zijn van toepassing.
In geval van overmacht (of fait du prince) voor een van beide partijen:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld naar een latere datum die tussen de partijen wordt overeengekomen (tegoedbon voor een bedrag gelijk aan dat van de reservering dat op een toekomstig verblijf in mindering wordt gebracht).
Als er binnen 18 maanden geen overeenkomst is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig terugbetaald aan de huurder.
2. Het contract wordt geannuleerd bij overeenkomst tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden terugbetaald aan de huurder.
c) Vroegtijdig vertrek
Een vervroegd vertrek van de huurder leidt niet tot enige terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de prijs van het verblijf.
d) No-show door de huurder
Als de huurder niet komt opdagen binnen 24 uur na de aankomstdatum vermeld op het contract :
wordt de reservering automatisch geannuleerd;
blijven alle gedane betalingen eigendom van de verhuurder, die zich het recht voorbehoudt om het saldo van de huurder op te eisen;
de verhuurder kan over de woning beschikken
ARTIKEL 6: AANSPRAKELIJKHEID - VERZEKERING
a) Brandverzekering
De huurder moet gedekt zijn door een brandverzekering (vakantieverzekering) voor eventuele schade die hij veroorzaakt aan het gebouw en de gehuurde meubels.
De huurder verklaart, na controle, dat hij/zij voor deze risico's gedekt is door zijn/haar persoonlijke brandverzekering (vakantieverzekering).
Indien dit niet het geval is, verbindt de huurder zich ertoe een polis af te sluiten die dit risico dekt.
b) Familiale burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering (privéleven)
De huurder verklaart dat hij/zij gedekt is door de familiale verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (privéleven).
Indien dit niet het geval is, verbindt de huurder zich ertoe een polis af te sluiten die dit risico dekt.
ARTIKEL 7: HUISDIEREN
Huisdieren zijn toegestaan na uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar. Ze moeten worden aangemeld bij de verhuurder. Een toeslag kan van toepassing zijn (MAXIMUM 1 HOND).
ARTIKEL 8: GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE LOKALEN
De huurder verbindt zich ertoe zich te gedragen met respect voor de bewoners en de omgeving in het algemeen (fauna, flora, diverse uitrustingen, enz.). Hij zal het gehuurde goed gebruiken in overeenstemming met de bestemming ervan en op een voorzichtige en verantwoordelijke manier.
De huurder moet het goed terugbezorgen in de staat waarin hij het ontvangen heeft. De huurder is jegens de verhuurder aansprakelijk voor verlies of schade.
Ludieke feesten zoals studentenfeesten, pantyverbrandingen, dansfeesten, enz. zijn niet toegestaan.
ARTIKEL 8bis: Inventaris van de uitrusting
Aan het begin en het einde van de huurperiode wordt een inventaris opgemaakt van de uitrusting van het gehuurde goed. Deze inventaris moet door beide partijen worden ondertekend als bewijs van de staat van het gehuurde goed en de uitrusting ervan.
Eventuele afwijkingen van de inventaris of anomalieën moeten uiterlijk om 11.00 uur op de dag volgend op de dag van aankomst aan de verhuurder worden gemeld.
ARTIKEL 9: KLACHTEN
Alle klachten moeten binnen 8 dagen na afloop van het verblijf per aangetekende brief of e-mail aan de verhuurder worden verzonden. Bewijsstukken moeten worden bijgevoegd.
Bij gebreke van overeenstemming tussen de partijen zijn alleen de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar de accommodatie zich bevindt bevoegd.
ARTIKEL 10: CONTROLE REIZIGERS
De verhuurder heeft het recht om de identiteit van alle bewoners van de accommodatie te controleren en vast te leggen in overeenstemming met de wet van 2007. De huurder moet een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort) kunnen tonen.
ARTIKEL 11: AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald, wordt de huurder geacht kennis te hebben genomen van deze voorwaarden en alle clausules ervan te hebben aanvaard ten laatste op het moment van de online reservering, de betaling van het voorschot en/of het saldo van het verblijf, of het in bezit nemen van de woning.
ARTIKEL 1: DOEL
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle online reserveringen bij onze etablissementen "Aux Fleurs des Champs" en "Aux Quatre Saisons" met behulp van de regionale marketingtool (ORC).
De klant erkent kennis te hebben genomen van deze voorwaarden en deze te hebben aanvaard. Geen enkele reservering is mogelijk zonder dat de klant akkoord gaat met deze voorwaarden. De klant heeft de mogelijkheid om deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.
ARTIKEL 2: AANBIEDINGEN
Al onze advertenties, webpagina's en aanbiedingen zijn te goeder trouw en op basis van de beschikbare informatie opgesteld. De kaarten, foto's en illustraties worden louter ter informatie weergegeven en zijn niet contractueel bindend. Ze kunnen worden gewijzigd voordat de reservering definitief is. De klant geeft ons toestemming om duidelijke materiële fouten in de door ons verstrekte informatie te corrigeren.
ARTIKEL 3: PRIJZEN
De prijzen die worden weergegeven op het moment van de reservering vormen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele toeslagen worden duidelijk aangegeven voordat de dienst wordt geboekt.
De klant geeft ons toestemming om duidelijke prijsfouten te corrigeren.
ARTIKEL 4: RESERVERING
De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden gepresenteerd. De klant erkent dat hij/zij op de hoogte is van de aard, bestemming en boekingsprocedures van de diensten die beschikbaar zijn op de boekingstool en dat hij/zij de nodige en/of aanvullende informatie heeft opgevraagd en gekregen om zijn/haar boeking met kennis van zaken te kunnen maken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn of haar keuze van diensten en de geschiktheid daarvan voor zijn of haar behoeften, en wij kunnen in dit opzicht niet aansprakelijk worden gesteld. De boeking wordt geacht te zijn geaccepteerd door de klant aan het einde van het boekingsproces.
ARTIKEL 5: BOEKINGSPROCES
Boekingen door de klant worden gemaakt met behulp van het online boekingsformulier dat beschikbaar is op de boekingstool. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt na ontvangst van het reserveringsformulier. Voorafgaand aan elke boeking verplicht de klant zich om alle benodigde informatie voor de boeking in te vullen. De klant verklaart dat de verstrekte informatie waarheidsgetrouw en juist is. Zodra de definitieve keuze van de te boeken diensten is gemaakt, bestaat de boekingsprocedure uit de volgende stappen tot aan de validering: invoer van de bankkaart in geval van een garantie of verzoek tot vooruitbetaling, raadpleging en aanvaarding van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en, ten slotte, validering van de boeking door de klant.
ARTIKEL 6: BEVESTIGING VAN RESERVERING
Het reserveringshulpmiddel bevestigt de ontvangst van de reservering van de klant en bevestigt deze onverwijld per e-mail. De bevestiging van de reservering per e-mail geeft een samenvatting van het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het door de klant gekozen en aanvaarde tarief, de datum van de reservering en het adres van het etablissement waar de klant eventuele klachten kan indienen.
ARTIKEL 7: HERROEPINGSRECHT
U wordt eraan herinnerd dat, in overeenstemming met artikel VI.53 van het Belgische Wetboek van Economisch Recht, indien het contract voorziet in een bepaalde datum of periode van uitvoering, de klant niet het recht heeft om zich terug te trekken in geval van een reservering:
- accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijv. vakantieaccommodatie),
- vervoer
- autoverhuur,
- catering en diensten in verband met vrijetijdsactiviteiten.
ARTIKEL 8: RESPECT VOOR PRIVACY
Wij verzamelen uw gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679)("GDPR").
De persoonsgegevens die u ons verstrekt, zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van voornoemde Verordening). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder met name Elloha.com, die de boekingstool beheert, aanbieders van online betaaldiensten en dienstverleners die in derde landen zijn gevestigd. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsdienstaanbieder worden doorgegeven aan de bank van de vestiging om het boekingscontract uit te voeren. We gebruiken alleen partners die een beschermingsniveau garanderen dat voldoet aan de principes van de RGDP.
Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u per e-mail of post promotionele of commerciële aanbiedingen te sturen.
Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, enz.).
Als persoon van wie de gegevens worden verzameld, hebt u het recht op toegang, rectificatie en verwijdering van uw gegevens, evenals het recht om bezwaar te maken tegen het verzamelen van uw gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen met vermelding van uw naam, voornaam en adres en het onderwerp van uw correspondentie.
Klachten met betrekking tot het verzamelen en verwerken van uw persoonlijke gegevens kunt u richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.
Een vervroegd vertrek van de huurder leidt niet tot enige terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de prijs van het verblijf.
d) No-show door de huurder
Als de huurder niet komt opdagen binnen 24 uur na de aankomstdatum vermeld op het contract :
wordt de reservering automatisch geannuleerd;
blijven alle gedane betalingen eigendom van de verhuurder, die zich het recht voorbehoudt om het saldo van de huurder op te eisen;
de verhuurder kan over de woning beschikken
ARTIKEL 6: AANSPRAKELIJKHEID - VERZEKERING
a) Brandverzekering
De huurder moet gedekt zijn door een brandverzekering (vakantieverzekering) voor eventuele schade die hij veroorzaakt aan het gebouw en de gehuurde meubels.
De huurder verklaart, na controle, dat hij/zij voor deze risico's gedekt is door zijn/haar persoonlijke brandverzekering (vakantieverzekering).
Indien dit niet het geval is, verbindt de huurder zich ertoe een polis af te sluiten die dit risico dekt.
b) Familiale burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering (privéleven)
De huurder verklaart dat hij/zij gedekt is door de familiale verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (privéleven).
Indien dit niet het geval is, verbindt de huurder zich ertoe een polis af te sluiten die dit risico dekt.
ARTIKEL 7: HUISDIEREN
Huisdieren zijn toegestaan na uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar. Ze moeten worden aangemeld bij de verhuurder. Een toeslag kan van toepassing zijn (MAXIMUM 1 HOND).
ARTIKEL 8: GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE LOKALEN
De huurder verbindt zich ertoe zich te gedragen met respect voor de bewoners en de omgeving in het algemeen (fauna, flora, diverse uitrustingen, enz.). Hij zal het gehuurde goed gebruiken in overeenstemming met de bestemming ervan en op een voorzichtige en verantwoordelijke manier.
De huurder moet het goed terugbezorgen in de staat waarin hij het ontvangen heeft. De huurder is jegens de verhuurder aansprakelijk voor verlies of schade.
Ludieke feesten zoals studentenfeesten, pantyverbrandingen, dansfeesten, enz. zijn niet toegestaan.
ARTIKEL 8bis: Inventaris van de uitrusting
Aan het begin en het einde van de huurperiode wordt een inventaris opgemaakt van de uitrusting van het gehuurde goed. Deze inventaris moet door beide partijen worden ondertekend als bewijs van de staat van het gehuurde goed en de uitrusting ervan.
Eventuele afwijkingen van de inventaris of anomalieën moeten uiterlijk om 11.00 uur op de dag volgend op de dag van aankomst aan de verhuurder worden gemeld.
ARTIKEL 9: KLACHTEN
Alle klachten moeten binnen 8 dagen na afloop van het verblijf per aangetekende brief of e-mail aan de verhuurder worden verzonden. Bewijsstukken moeten worden bijgevoegd.
Bij gebreke van overeenstemming tussen de partijen zijn alleen de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar de accommodatie zich bevindt bevoegd.
ARTIKEL 10: CONTROLE REIZIGERS
De verhuurder heeft het recht om de identiteit van alle bewoners van de accommodatie te controleren en vast te leggen in overeenstemming met de wet van 2007. De huurder moet een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort) kunnen tonen.
ARTIKEL 11: AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald, wordt de huurder geacht kennis te hebben genomen van deze voorwaarden en alle clausules ervan te hebben aanvaard ten laatste op het moment van de online reservering, de betaling van het voorschot en/of het saldo van het verblijf, of het in bezit nemen van de woning.
DEEL 2: ALGEMENE VOORWAARDEN VAN ONLINE VERKOOP VIA ORC
ARTIKEL 1: DOEL
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle online reserveringen bij onze etablissementen "Aux Fleurs des Champs" en "Aux Quatre Saisons" met behulp van de regionale marketingtool (ORC).
De klant erkent kennis te hebben genomen van deze voorwaarden en deze te hebben aanvaard. Geen enkele reservering is mogelijk zonder dat de klant akkoord gaat met deze voorwaarden. De klant heeft de mogelijkheid om deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.
ARTIKEL 2: AANBIEDINGEN
Al onze advertenties, webpagina's en aanbiedingen zijn te goeder trouw en op basis van de beschikbare informatie opgesteld. De kaarten, foto's en illustraties worden louter ter informatie weergegeven en zijn niet contractueel bindend. Ze kunnen worden gewijzigd voordat de reservering definitief is. De klant geeft ons toestemming om duidelijke materiële fouten in de door ons verstrekte informatie te corrigeren.
ARTIKEL 3: PRIJZEN
De prijzen die worden weergegeven op het moment van de reservering vormen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele toeslagen worden duidelijk aangegeven voordat de dienst wordt geboekt.
De klant geeft ons toestemming om duidelijke prijsfouten te corrigeren.
ARTIKEL 4: RESERVERING
De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden gepresenteerd. De klant erkent dat hij/zij op de hoogte is van de aard, bestemming en boekingsprocedures van de diensten die beschikbaar zijn op de boekingstool en dat hij/zij de nodige en/of aanvullende informatie heeft opgevraagd en gekregen om zijn/haar boeking met kennis van zaken te kunnen maken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn of haar keuze van diensten en de geschiktheid daarvan voor zijn of haar behoeften, en wij kunnen in dit opzicht niet aansprakelijk worden gesteld. De boeking wordt geacht te zijn geaccepteerd door de klant aan het einde van het boekingsproces.
ARTIKEL 5: BOEKINGSPROCES
Boekingen door de klant worden gemaakt met behulp van het online boekingsformulier dat beschikbaar is op de boekingstool. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt na ontvangst van het reserveringsformulier. Voorafgaand aan elke boeking verplicht de klant zich om alle benodigde informatie voor de boeking in te vullen. De klant verklaart dat de verstrekte informatie waarheidsgetrouw en juist is. Zodra de definitieve keuze van de te boeken diensten is gemaakt, bestaat de boekingsprocedure uit de volgende stappen tot aan de validering: invoer van de bankkaart in geval van een garantie of verzoek tot vooruitbetaling, raadpleging en aanvaarding van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en, ten slotte, validering van de boeking door de klant.
ARTIKEL 6: BEVESTIGING VAN RESERVERING
Het reserveringshulpmiddel bevestigt de ontvangst van de reservering van de klant en bevestigt deze onverwijld per e-mail. De bevestiging van de reservering per e-mail geeft een samenvatting van het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het door de klant gekozen en aanvaarde tarief, de datum van de reservering en het adres van het etablissement waar de klant eventuele klachten kan indienen.
ARTIKEL 7: HERROEPINGSRECHT
U wordt eraan herinnerd dat, in overeenstemming met artikel VI.53 van het Belgische Wetboek van Economisch Recht, indien het contract voorziet in een bepaalde datum of periode van uitvoering, de klant niet het recht heeft om zich terug te trekken in geval van een reservering:
- accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijv. vakantieaccommodatie),
- vervoer
- autoverhuur,
- catering en diensten in verband met vrijetijdsactiviteiten.
ARTIKEL 8: RESPECT VOOR PRIVACY
Wij verzamelen uw gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679)("GDPR").
De persoonsgegevens die u ons verstrekt, zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van voornoemde Verordening). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder met name Elloha.com, die de boekingstool beheert, aanbieders van online betaaldiensten en dienstverleners die in derde landen zijn gevestigd. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsdienstaanbieder worden doorgegeven aan de bank van de vestiging om het boekingscontract uit te voeren. We gebruiken alleen partners die een beschermingsniveau garanderen dat voldoet aan de principes van de RGDP.
Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u per e-mail of post promotionele of commerciële aanbiedingen te sturen.
Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, enz.).
Als persoon van wie de gegevens worden verzameld, hebt u het recht op toegang, rectificatie en verwijdering van uw gegevens, evenals het recht om bezwaar te maken tegen het verzamelen van uw gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen met vermelding van uw naam, voornaam en adres en het onderwerp van uw correspondentie.
Klachten met betrekking tot het verzamelen en verwerken van uw persoonlijke gegevens kunt u richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.